• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Εφαρμογίδια Μαθηματικών Γ΄ τάξης

Επιλέγετε το θεμα που σας ενδιαφέρει για κάθε ενότητα, διαβάζετε τις οδηγίες και κάνετε κλικ στο διπλανό εικονίδιο για να μεταφερθείτε στο παιχνίδι. Όλα μπορούν να λειτουργήσουν σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και αρκετά από αυτά και σε οθόνες αφής. Για ορισμένα όμως χρειάζεται να ενεργοποιήσετε στον ηλεκτρονικό σας υπολογιστή το Adobe Flash Player.

 Θέμα

Οδηγίες Εφαρμογίδια
Για όλες τις ενότητες Επιλέγουμε την τάξη το θέμα  και το επίπεδο που μας ενδιαφέρει.
Για όλες τις ενότητες Επιλέγουμε την τάξη το θέμα  και το επίπεδο που μας ενδιαφέρει.
Για όλες τις ενότητες Επιλέγουμε την τάξη το θέμα  και το επίπεδο που μας ενδιαφέρει.
Για όλες τις ενότητες Επιλέγουμε την τάξη το θέμα  και το επίπεδο που μας ενδιαφέρει.
Για όλες τις ενότητες Επιλέγουμε την τάξη το θέμα  και το επίπεδο που μας ενδιαφέρει.

Ενότητα 1:

Αριθμοί από το 0 μέχρι το 100    

Στη δραστηριότητα αυτή παρουσιάζεται σε ένα πλέγμα 10Χ10 ο πίνακας των αριθμών μέχρι το 100 χωρίς αριθμούς. Τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν σε ποιο τετράγωνο κρύβεται ο κάθε διψήφιος αριθμός. 

Ενότητα 1:

Αριθμοί από το 0 μέχρι  το 1000

Επιλέγουμε τον αριθμό που παρουσιάζεται με τους κύβους  Dienes.

Ενότητα 1:

Αριθμοί από το 0 μέχρι  το 1000

Από την αρχική  σελίδα επιλέγουμε το είδος της δραστηριότητας:
• Αναπαράσταση  αριθμού  (“Read and Make”).  
• Συμβολική  γραφή  του συνόλου  (“Count and Write”)
Για να εργαστούμε με τριψήφιους αριθμούς, θα πρέπει στο επίπεδο δυσκολίας (“Select difficulty”) να είναι επιλεγμένα τα πλήκτρα 1, 10 και 100. 

Ενότητα 1:

Αριθμοί από το 0 μέχρι  το 1000

Παιχνίδι σύνθεσης και ανάλυσης αριθμού: Υπάρχει  δυνατότητα  παρουσίασης  του αριθμού  με  κάρτες,  κύβους  και  κατακόρυφο  αριθμητήριο.  Για  να  εργαστούμε  με τριψήφιους αριθμούς, θα πρέπει στο κάτω μέρος της οθόνης να πατήσουμε το πλήκτρο«100».

Ενότητα 1:

Σύγκριση και σειροθέτηση

Σύγκριση και σειροθέτηση τριψήφιων αριθμών.

Ενότητα 1:

Σύγκριση και σειροθέτηση

Επιλέγουμε αριθμούς μέχρι το 1000 και τα παιδιά επιλέγουν τη σειρά από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο.

Ενότητα 2:

Αφαίρεση αριθμοί 0-100

Τα παιδιά εξασκούνται με αφαιρέσεις αριθμών σε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Επιλέγουμε πρώτα το επιπεδο.
Ενότητα 3: Παιγχνίδια για εξάσκηση στον πολλαπλασιασμό. 

Ενότητα 4:

Τρίγωνα

Τα  παιδιά  καλούνται  να  σχηματίσουν  όσο  το  δυνατόν  περισσότερα  διαφορετικά τρίγωνα, ενώνοντας σημεία στον κύκλο. 

Ενότητα 4:

Ταξινόμιση τριγώνων

Τα παιδιά ταξινομούν τα τρίγωνα που παρουσιάζονται ως προς τις γωνίες τους.

Ενότητα 4:

Πολύγωνα

Τα παιδιά ταξινομούν τα σχήματα που παρουσιάζονται σε πολύγωνα και μη πολύγωνα.

Ενότητα 4:

Σχεδιασμός πολυγώνων

Τα παιδιά καλούνται να κατασκευάσουν σχήματα σε τετραγωνισμένο χαρτί. Επιλέγεται το virtual pinboard.

Ενότητα 4:

Σχεδιασμός πολυγώνων

Κατασκευή σχημάτων - Geoboard
Ενότητα 5: Εντοπισμός μοτίβων στον πίνακα των αριθμών
Ενότητα 5:  Mental maths: Βρίσκω το μοτίβο στη μηχανή.
Ενότητα 5: Εξάσκηση στους πίνακες πολλαπλασιασμού

Ενότητα 5: 

Περίμετρος

Βρίσκουμε τα σχήματα με την Περίμετρο που μας δίνεται.

Ενότητα 5: 

Εμβαδόν

Φτιάχνουμε με τα βέλη το σχήμα βλασει του εμβαδού που μας δίνεται.

Ενότητα 5:

Εμβαδόν

Βρίσκουμε τα σχήματα με το Εμβαδόν που μας δίνεται.

Ενότητα 5:

Κλάσματα

Τα παιδιά αλλάζουν αριθμητές και παρονομαστές για να αναπαραστήσουν κλάσματα.

Ενότητα 5:

Κλάσματα

Μετακινούμε τα κομάτια του παζλ στο μέρος που δείχνει το κλάσμα.

Ενότητα 5:

Κλάσματα

Επιλέγουμε στο παιχνίδι το κλάσμα που δείχνει το μέρος της πίτσας.

Ενότητα 6:

Διατεταγμένα ζεύγη

Εντοπίζονται τα διατεταγμένα σημεία για να αποκαλυφθεί η εικόνα.

Ενότητα 6:

Διατεταγμένα ζεύγη

Εντοπίζονται τα διατεταγμένα ζεύγη.

Ενότητα 6:

Τετραψήφιοι

Επιλέγεται το δεύτερο επίπεδο και συγκρίνονται τετραψήφιοι αριθμοί.

Ενότητα 6:

Τετραψήφιοι

Σχηματίζουμε τετραψήφιους αριθμούς.

Ενότητα 6:

Τετραψήφιοι

Σχηματίζουμε τετραψήφιους αριθμούς σε αριθμητήριο.

Ενότητα 6:

Στρογγύλεμα

Στρογγυλεύουμε αριθμούς στην πλησιέστερη δεκάδα ή εκατοντάδα.

Ενότητα 6:

Μήκος. μάζα, χωρητικότητα

Συγκρίνουμε αριθμούς που εκφράζουν ποσότητες μήκους, μάζας ή χωρητικότητας.

Ενότητα 6:

Μάζα

Μέτρηση μάζας

Ενότητα 6:

Χωρητικότητα

Μέτρηση χωρητικότητας

Ενότητα 7:

Όγκος

Τα παιδιά καλούνται να γεμίσουν ένα κουτί με κύβους, για να βρουν τον όγκο του. Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα για καθορισμό των διαστάσεων του κουτιού  (ύψος, μήκος, πλάτος).

Eνότητα 7:

Εκτίμηση αθροίσματος και διαφοράς

Από την αρχική σελίδα επιλέγουμε «Add 100s» για εκτίμηση αθροίσματος ή «Subtract 100s»  για  εκτίμηση  διαφοράς.  Τα  παιδιά  καλούνται,  με  βάση  την  εκτίμησή  τους,  να τοποθετήσουν το βέλος στο κατάλληλο σημείο της αριθμητικής γραμμής.

Ενότητα 7:

Πιθανότητες

Τα παιδιά καλούνται, παρατηρώντας τον αριθμό και το χρώμα που έχουν οι μπάλες στο κουτί, να δείξουν πόσο πιθανό είναι το ενδεχόμενο να πέσει από το κουτί μια μπάλα του συγκεκριμένου χρώματος.

Ενότητα 8:

Συμμετρία

Τα παιδιά επιλέγουν το συμμετρικό του σχήματος (shape) ή του σχεδίου (pattern) που δίνεται.

Ενότητα 8:

Πολλαπλασιασμός

Τα παιδιά επιλέγουν τον πιο κατάλληλο τρόπο επιμερισμού του διψήφιου παράγοντα για να υπολογίσουν το γινόμενο.

Ενότητα 9:

Αναγνώριση στερεών

Στο εφαρμογίδιο αυτό, γίνεται διασύνδεση των στερεών σχημάτων με αντικείμενα της καθημερινής ζωής. 

Ενότητα 9:

Αποτύπωμα στερεών

Τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν το αποτύπωμα της επιφάνειας του στερεού που δείχνει η εικόνα και να επιλέξουν το αντίστοιχο δισδιάστατο σχήμα.

Ενότητα 10:

Τέλεια διαίρεση

Το  εφαρμογίδιο  δίνει  τη  δυνατότητα  για  αναπαράσταση  της  τέλειας  διαίρεσης.  Ο χρήστης  μπορεί  να  καθορίσει  τον διαιρετέο (αριθμός  αστεριών).  Έπειτα,  καλείται  να σχηματίσει  ομάδες  με  ίσο  αριθμό  αστεριών,  έτσι  ώστε  να  μην  περισσεύει  κανένα αστέρι. Στην οθόνη εμφανίζεται η αντίστοιχη μαθηματική πρόταση. 

Ενότητα 10:

Ατελής διαίρεση

Από  την  αρχική  σελίδα,  ο  χρήστης  μπορεί  να  κατασκευάσει  ένα  πρόβλημα  διαίρεσης μερισμού,  επιλέγοντας  τους  χαρακτήρες,  το  είδος  των  αντικειμένων  που  θα μοιραστούν και τι μπορούν να κάνουν με τα αντικείμενα που θα περισσέψουν. Έπειτα μπορούν  να  επιλέξουν  τον  αριθμό  των  χαρακτήρων  (διαιρέτης)  και  τον  αριθμό  των αντικειμένων  (διαιρετέος).  Στη  συνέχεια,  τα παιδιά  καλούνται  να  απαντήσουν ερωτήσεις  όπως  πόσα  αντικείμενα  θα  πάρει  ο  κάθε  χαρακτήρας,  πόσα  αντικείμενα χρησιμοποιήθηκαν και πόσα αντικείμενα περίσσεψαν.

Ενότητα 11:

Δεκαδικοί αριθμοί

ο εφαρμογίδιο περιέχει διάφορες δραστηριότητες. Στην    πιο   απλή   δραστηριότητα,    τα       παιδιά  επιλέγουν  κέρματα  για  να  σχηματίσουν συγκεκριμένο ποσό   χρημάτων. Στις  άλλες  δραστηριότητες  μπορούν  να  δώσουν  ρέστα  ή  να  προσθέσουν  ή  να αφαιρέσουν χρήματα για να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό.

Ενότητα 11:

Μέτρηση μήκους

Μετρούμε το μήκος.

Ενότητα 11:

Πράξεις με δεκαδικούς

Κάνουμε τις προσθέσεις δεκαδικών.

Ενότητα 11:

Σύγκριση δεκαδικών

Συγκρίνουμε τους δεκαδικούς.

Ενότητα 12:

Κλάσματα

Επιλέγουμε το εφαρμογίδιο που θέλουμε για τα κλάσματα.

Ενότητα 12:

Ώρα

Επιλέγουμε το εφαρμογίδιο που θέλουμε για την ώρα.